TikTok, Boom ofera o perspectiva terifianta asupra celei mai descarcate aplicatii
Cu un algoritm care invata intuitiv totul despre un utilizator individual prin selectarea informatiilor despre obiceiurile sale de vizionare, TikTok a curtat controverse si continua sa faca titluri de prima pagina. in TikTok, Boom regizorul Shalim Kantayya rezista ritmului platformei pentru a trage cortina asupra modului in care aceasta senzatie multimedia depaseste rapid orice alta platforma media din lume si ar putea face ca Facebook sa devina depasita.
Cu peste 2 miliarde de utilizatori din intreaga lume, a influentat campaniile prezidentiale, a sensibilizat opinia publica cu privire la relele tratamente aplicate celor aflati in detentie si a transformat un om intr-un beatboxer milionar, aparent intr-o clipita.
Ceea ce se va intampla odata ce publicul va disparea in vizuina de iepure a acestui documentar va depinde foarte mult de cat de batran este. Cu toata onestitatea, este putin probabil ca acesta sa ajunga la grupul demografic cheie, deoarece aceasta generatie traieste in interiorul aplicatiei, neavand niciodata o viata fara social media. Aceasta cultura speciala a gratificarii instantanee, a trairii vietii in cuvinte si a excesului de emoji a inceput in China.
Bytedance, care detine TikTok si echivalentul sau exclusiv chinezesc Doujin, a fost inventata de un barbat pe nume Zhang Ziming. Nu numai ca s-a bazat pe un algoritm care se afla in varful de lance al inteligentei artificiale, dar a facut din brokerajul de date o alegere de cariera pe termen lung peste noapte. Facebook este celebru pentru faptul ca este interzis in China, desi directorul general Mark Zuckerberg a facut eforturi mari pentru a le pune in mana piatra sa de incercare culturala. Cei de la putere au refuzat sa ii acorde un punct de sprijin, preferand sa isi dezvolte propriile solutii, iar sase dintre cele mai mari companii de social media din lume sunt detinute de chinezi.
-
Alice
Keke Palmer, prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Alice
Keke Palmer, Common (de la stanga la dreapta) Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Fresh
Sebastian Stan, Daisy Edgar-Jones (L-R) Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Cand termini de salvat lumea
Finn Wolfhard, Julianne Moore (de la stanga la dreapta) Fotografie realizata de Beth Garrabrant, prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Cea mai proasta persoana din lume
Renate Reinsve Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Call Jane
Elizabeth Banks Courtesy of Sundance Institute
-
Dupa Yang
Colin Farrell Courtesy of Sundance Institute
-
Living
Bill Nighy Courtesy of Sundance Institute
-
Resurectia
Rebecca Hall Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
tara lui Dumnezeu
Thandiwe Newton Fotografie via GC Film, LLC Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
tara lui Dumnezeu
Thandiwe Newton Fotografie via GC Film, LLC Cu permisiunea Institutului Sundance
-
tara lui Dumnezeu
Thandiwe Newton, Jeremy Bobb (L-R) Fotografie realizata de GC Film, LLC Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
TikTok, Boom
Spencer X Courtesy of Sundance Institute
-
AM I OK?
Dakota Johnson, Sonoya Mizuno (L-R) Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Something in the Dirt
Justin Benson, Aaron Moorhead (L-R) Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Emily the Criminal
Aubrey Plaza Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Trebuie sa vorbim despre Cosby
Prin amabilitatea Institutului Sundance
-
Trebuie sa vorbim despre Cosby
Prin amabilitatea Institutului Sundance
Faceti clic pentru a mari
Mai presus de toti influencerii TikTok, de toate cuvintele de la capii vorbitori si de teancurile de date seci, ceva terifiant si fundamental iese din TikTok, Boom. Smartphone-urile sunt foarte inteligente si, in cazul acestei aplicatii particulare, inteligente la un nivel care ar trebui sa ingrijoreze mult mai multi oameni. Poate influenta schimbarea prin mentalitatea sa inerenta de turma, fie la nivelul consumatorilor, fie la nivel mondial, dar problema este ce se intampla cu toate aceste informatii.
Gusturile personale, istoricul browserelor de internet si indicatorii software de recunoastere faciala, toate acestea au rolul lor in modelarea oamenilor prin TikTok. Acesti influenceri, care au zeci de milioane de urmaritori si care aduna contracte de sponsorizare pe bani multi, cu totii alimenteaza aceasta mentalitate care se autoperpetueaza. Cu toate acestea, obiectificarea inerenta aduce propriile probleme, deoarece trollingul este obisnuit, iar succesul este un motiv suficient pentru a uri aceasta platforma. Din acest motiv, devine un cerc vicios pentru acesti putini idolatrizati, care se bazeaza pe TikTok pentru a-si mentine identitatea sociala, pentru a le asigura un venit si, in cele din urma, pentru a-i mentine in centrul atentiei.
Ca reactie la aceasta masinarie corporatista, exista colective, inclusiv miscarea log-off, care incurajeaza in mod activ oamenii sa preia ceva putere inapoi. Condusa in principal de adolescenti care au o intelegere solida a vietii lor online, reprezinta un mic pas spre gasirea unui echilibru. in alta parte, exista batalii pentru protectia vietii private care au loc in legatura cu legile privind incalcarea legii pe care TikTok le-ar fi exploatat si discutii in jurul interzicerii agresive din umbra a anumitor minoritati etnice, care se simt marginalizate de o aplicatie care se bazeaza pe incluziune.
Documentarul lui Shalim Kantayya merge mai departe decat si-ar putea imagina unele audiente in incercarea de a informa oamenii despre pericolele TikTok. in expunerea sa minutios documentata, ea nu lasa nicio piatra neintoarsa, dar nu ofera judecati care ar putea influenta opiniile individuale. in orice caz, ea ii lasa pe oameni sa se hotarasca singuri cu privire la gradul lor de implicare in TikTok.
Nu se poate nega faptul ca lumea este un loc mai mic datorita retelelor de socializare, care sunt facute mai mici prin capacitatea aplicatiei de a conecta comunitati disparate. Cu toata sinceritatea, TikTok, Boom este putin probabil sa modifice gradul de utilizare a aplicatiei de catre public, ci doar sa le deschida ochii asupra a ceea ce inseamna pentru ei personal o conexiune mai profunda.
Pe masura ce ne indreptam spre o stare permanenta de lucru la distanta, in care un birou este definit ca fiind orice loc in care cineva doreste sa locuiasca, lucrurile vor continua sa se schimbe. Vor exista amenintari la adresa acestei noi dinamici care sunt legate in mod inerent de existenta personala si profesionala online. TikTok este doar un alt element de luat in considerare sau nu, printre o mare de optiuni online de interactiune in aceasta asa-numita epoca post-pandemica.