Taissa Farmiga Blake Ritson despre purtarea acelor costume frumoase
Co-scrisa de creatorul serialului Julian Fellowes (Downton Abbey) si Sonja Warfield, serialul dramatic HBO The Gilded Age este plasat in lumea somptuoasa si extravaganta a New York-ului de la sfarsitul secolului al XIX-lea si o gaseste pe Marian Brook (Louisa Jacobson), ramasa orfana, care se muta in casa matusilor sale, Agnes van Rhijn (Christine Baranski) si Ada Brook (Cynthia Nixon). Odata ajunsa acolo, tanara femeie afla rapid importanta faptului ca provii din bani vechi sau noi si ca exista anumite asteptari pentru ea pe care s-ar putea sa nu fie pe deplin dispusa sa le urmeze, pe masura ce isi gaseste locul in societate.
in timpul acestui interviu cu Collider, co-starurile Blake Ritson (care il interpreteaza pe Oscar van Rhijn, fiul rautacios al lui Agnes care isi foloseste farmecul pentru a pune ochii pe banii familiei Russell) si Taissa Farmiga (care o interpreteaza pe Gladys Russell, fiica inocenta a baronului talhar ultra-bogat George Russell si a sotiei sale Bertha) au vorbit despre locul lor in familiile respective, despre cat de naiva este Gladys si despre cum se construieste spre momentul ei de inflorire, despre motivul pentru care Oscar este atat de interesat de tanara lui vecina, despre ce isi doresc personajele lor de la viata si despre cum este sa porti aceste costume.
Collider: Taissa, Gladys este o persoana care pare mai tanara decat este de fapt pentru ca este foarte protejata. Cum ti-ai dat seama cum ai vrut sa o joci si cat de tanara ai vrut sa para? A fost ceva ce ai simtit cu adevarat in scenariu sau a fost doar un instinct pe care l-ai avut?
TAISSA FARMIGA: Cred ca a fost un pic din ceea ce era deja in scenariu, combinat cu instinctul meu natural pentru modul in care mi-am imaginat-o cand am citit-o si, de asemenea, fiind pe platou cu (regizorul/EP) Michael [Engler]. Am filmat sezonul in afara ordinii, mai ales in timpul pandemiei. Am filmat in bloc o multime de episoade si au fost momente in care Michael a trebuit sa se intoarca si sa spuna: „Hei, trebuie sa-ti amintesti ca ea este mai tanara. Acum este cand inca este naiva. Nu a avut inca momentul ei de inflorire”. Este un pic de impingere si de tragere. Este o persoana care a fost protejata, asa cum ai spus. Mama ei are o influenta puternica asupra ei. Trebuie sa navigheze printre Gladys si dorintele ei, dar si sa isi aminteasca: „Bine, stai, am 27 de ani. Sunt o femeie tanara care a iesit in lume. Am socializat. stiu cum sa vorbesc cu barbatii umani. Gladys nu are asa ceva.” A fost un amestec bun de lucruri si, de asemenea, Michael Engler a fost acolo pentru a putea spune: „Nu uitati, Gladys nu este inca atat de increzatoare”.
De asemenea, ea simte ca asteapta sa explodeze. Ar trebui sa fim ingrijorati de faptul ca ea va avea acel moment de inflorire completa?
FARMIGA: Nu cred ca sunt ingrijorata. Ma gandesc ca sunt incantata. Ea se indreapta spre asta. Acesta este arcul ei in primul sezon. Cea mai mare provocare a ei si lupta ei este sa se elibereze de constrangerile mamei sale si sa se elibereze de a fi prinsa in capcana. Va fi un moment cu adevarat revigorant pentru ea si pentru public, putand vedea asta prin ochii ei.
BLAKE RITSON: si daca explodeaza, Oscar va fi acolo pentru a o prinde.
FARMIGA: Ce gentleman.
Este ceva atat de interesant in legatura cu modul in care Oscar stie pe deplin cine este, dar in acelasi timp prezinta pe cineva foarte diferit fata de restul lumii. Cum a fost sa interpretezi aceste doua parti ale lui, in care are un iubit barbat si o urmareste pe Gladys?
RITSON: Oscar este un personaj care isi pretuieste incredibil de mult propria fericire. Cred ca priveste viata ca pe un joc, in care iti faci propriile reguli pe parcurs. Este foarte spiritual, de buna companie si amabil. Cand il intalnesti, toata lumea crede ca este un tip foarte dragut. Nu l-ai suspecta neaparat de amoralitate sau duplicitate.
Pare a fi cineva care este pe punctul de a deveni poate un ticalos, daca ar alege aceasta cale.
RITSON: Nu cred ca a vrut vreodata sa maltrateze pe cineva. Cred ca este destul de inconstient de asta. Nu cred ca ii pasa prea mult daca exista o usoara minge de demolator in actiunile sale. Nu cred ca asta este principala lui preocupare. Chiar imi place personajul. imi place rautatea lui. Este atat de jucaus si ireverentios. Ador scenele cu Agnes, pentru ca toti ceilalti o ocolesc pe varfuri, iar el o ia in deradere, facand misto de ea si subminand-o. Iar Agnes l-a invatat cu siguranta pe Oscar arta de a-l pune la pamant. Este precoce si elocvent. Are aceleasi replici excelente pe care le are Agnes, ceea ce il face sa fie o companie foarte buna. Este constient ca asta are si el o moneda de schimb, in aceasta societate politicoasa din New York. Sa-ti alegi cu grija cuvintele si sa fii elocvent are o valoare reala.
in ceea ce o priveste pe Gladys, isi va da seama de ce Oscar este brusc prin preajma sau va ramane nestiutoare de acest plan pe care el il are pentru ea?
FARMIGA: La inceputul intalnirii lor si al legaturii lor, sau al relatiei lor, sau cum vreti sa-i spuneti, cred ca Gladys este inca destul de naiva. Este doar fericita ca are pe cineva cu care sa vorbeasca, cineva care se intereseaza doar de ea si cineva care vrea sa impartaseasca lucruri cu ea si sa-i cunoasca parerile despre anumite lucruri. Cred ca, daca si cand Gladys va obtine libertatea la care tanjeste fata de familia si de mama ei, Bertha va fi implicata si va avea un cuvant de spus in viata ei. Daca Oscar planuieste ceva nu prea amabil sau rau intentionat, cred ca Bertha va fi acolo pentru a o indruma pe Gladys si a-i spune: „Hei, stai putin”.
RITSON: Nu cred ca e rau intentionat.
FARMIGA: Sa te casatoresti pentru bani in acea perioada este un lucru diferit.
RITSON: intr-un fel, asta e ceea ce urmareste si Bertha. Nu ne casatoream intotdeauna pentru dragoste si romantism. Familia este ca o intreprindere corporatista. Este foarte tranzactionala. Nu crede ca se vor uri unul pe celalalt.
FARMIGA: Cred ca Gladys e naiva in privinta asta. Trebuie doar sa vedem unde se ajunge. Sincer, nu stiu.
RITSON: Cred ca vor fi foarte fericiti impreuna.
FARMIGA: Ar putea fi. inca nu ma opun ofertei.
Exista cu siguranta o anumita asteptare pentru aceste doua personaje, dar nu este neaparat ceea ce isi doreste de fapt oricare dintre ele. Blake, ce crezi ca isi doreste Oscar pentru viata lui?
RITSON: Bani. Foarte multi bani. Trebuie sa mosteneasca o avere.
FARMIGA: Dar vrea sa inoate in ea.
Vrea o piscina plina de ei. Vrea o piscina de dimensiuni olimpice plina de dolari. Vede averile uriase pe care le acumuleaza industriasii, cum ar fi George Russell, si vrea aceasta noua magnitudine a bogatiei. E atat de infometat de ea. Este doar un suflet avar.
in mod similar, stie Gladys ce vrea pentru ea?
FARMIGA: Pana la sfarsitul sezonului, Gladys va incepe in sfarsit sa realizeze ce vrea. Sincer, nu stiu ce se va intampla dupa episodul 10. Simt ca acela ar fi un moment frumos in sezonul 2, sa vedem prima data cand are pe deplin o traiectorie pe care si-o stabileste singura. Sunt incantat sa traiesc acel moment. Ai parte de el spre sfarsitul primului sezon, dar astept momentul acela mare, „Aha!”.
RITSON: Oscar si Gladys se plimba pe o plaja din Seychelles.
Taissa, cum e sa porti aceste costume si sa te misti in ele?
FARMIGA: E ceva. Este amuzant, am avut atat de mult timp de la asta acum. Ultima data cand am purtat costumele a fost probabil acum opt luni. Acum, imi lipseste. imi amintesc ca, la sfarsitul spectacolului, am zis: „Am terminat! Am terminat pentru o vreme”. Este o chestie de dragoste/ura in care este frumos. Te simti atat de bine. Ai ocazia sa te joci de-a imbracatul in fiecare zi, timp de 14 ore pe zi. Dar daca faci ceva ce iubesti prea mult timp, la un moment dat, devine un pic obositor. De fiecare data cand aveam ocazia sa imbrac o tinuta noua sau sa imbrac ceva ce nu mai purtasem de ceva vreme, era incitant. Daca porti aceeasi tinuta pentru ca filmezi o secventa de scene in care porti acelasi lucru, devine plictisitor. Esti de genul: „Nu-mi place asta. Urasc felul in care sunt nasturii la asta”. Dar apoi, daca nu o porti timp de cateva saptamani sau cateva luni, cand te intorci la ea, e ca si cum ai spune: „E cel mai bun lucru”. A fost distractiv. A fost ca o fetita care se juca de-a imbracatul, tot timpul.
RITSON: Mi-au placut costumele. Sunt atat de intrinseci personajelor din spectacol. Sunt atat de multe detalii mici si frumoase care ne dau o imagine despre cine sunt personajele. Nu sunt doar frumoase, ci si detaliate. Le iubesc, dar sunt atat de multe butoane mici. Am fost uimita de cate nasturi minusculi au fost, chiar si pentru barbati. Camasile au nasturi minusculi.
FARMIGA: Unii dintre pantofi aveau 30 de nasturi, ca sa ii pot pune. Nu puteam nici macar sa ma imbrac singura.
RITSON: Nici eu nu puteam. Nu exista asa ceva ca o schimbare rapida.
FARMIGA: Trebuia sa am un asistent. A fost un costum la care toti nasturii erau in jos pe spate, asa ca nu puteam sa ajung la ei. si erau nasturi greu de butonat si a durat mult timp. in acele zile, imi doream doar sa fiu acasa, dar nu puteam face nimic. Nu puteam nici macar sa asist. Trebuia doar sa respir si sa spun: „Bine, totul e in regula”.
RITSON: si apoi, a fost o garderoba cu totul noua cand am mers la Newport.
FARMIGA: Era si un stil complet diferit.
RITSON: Dintr-o data totul a fost mult mai relaxat, silueta. Era mult mai aerisita.
FARMIGA: Era un pic nautic.
RITSON: Totul este fantastic.
Epoca aurita este difuzata luni seara la HBO si poate fi urmarita pe HBO Max.
Cele mai bune 10 personaje din „The Gilded Age”, in ordine descrescatoare
Cine este jucatorul de top al societatii newyorkeze si cine mai are un drum lung de parcurs?