John Oliver despre realizarea emisiunii Last Week Tonight si gluma perfecta a lui Russell Crow
Una dintre cele mai bune emisiuni de pe orice canal este HBO’s Last Week Tonight cu John Oliver. De-a lungul primelor opt sezoane, Oliver si echipa sa stralucita de scriitori au abordat in mod repetat probleme importante, cum ar fi neutralitatea retelei, alegerile si cenzura, facand in acelasi timp publicul sa rada. Modul in care emisiunea reuseste sa disemineze informatiile cu umor este de-a dreptul remarcabil si explica de ce serialul a castigat atat de multe premii.
Cu Last Week Tonight revine cu noi episoade in aceasta seara, am avut recent ocazia sa vorbesc cu John Oliver. in timpul interviului meu in exclusivitate, Oliver a dezvaluit cum lucreaza mereu la sase povesti principale in permanenta, cum lucreaza cu avocatii HBO, ce ar fi surprinsi sa afle fanii despre realizarea emisiunii, de ce este extrem de atent cu ceea ce cere publicului sa faca, cum au reusit sa faca gluma cu Adam Driver care s-a incheiat cu aparitia acestuia in emisiune, gluma perfecta a lui Russell Crow si daca este mai mandru de John Oliver Koala Chlamydia Ward sau de John Oliver Memorial Sewer Plant.
Aflati mai jos ce a avut de spus John Oliver.
COLLIDER: Vreau sa incep prin a va multumi. imi place emisiunea dumneavoastra si imi place foarte mult ceea ce faceti in ceea ce priveste punerea in lumina a societatii si a problemelor si vreau doar sa va multumesc.
JOHN OLIVER: Oh, multumesc. Apreciez foarte mult asta.
Cand a inceput, HBO va ofera serialul, care este visul dvs. in ceea ce priveste cate episoade credeti ca veti reusi sa realizati inainte de a va spune: „Plecati de pe canalul nostru”.
OLIVER: Aceasta este o intrebare fantastica. Cred ca, initial, visul tau este sa faci un singur spectacol. Sa faci un spectacol care sa ajunga la televiziune. Dupa aceea, cred ca, probabil, vrei sa stii cum este sa ai doua cifre duble. Putem sa ajungem la 10 emisiuni? Sincer, la inceput, nu puteam sa ma gandesc sa fac mai mult de 10 emisiuni. Ceea ce este o mica problema, pentru ca in primul an a trebuit sa facem 24. Apoi, ajungi la sfarsitul primului an, nu esti anulat si iti dai seama ca acum trebuie sa invatam toate lectiile dure pe care le-am invatat printr-o combinatie de esecuri, incompetenta si ghinion in primul an si ca trebuie sa incercam sa o facem mai bine.
Am simtit ca la sfarsitul fiecarui an a fost o chestiune de a incerca sa te ridici din nou, sa te gandesti: „Bine, hai sa nu mai repetam acele trei lucruri si sa incercam sa ne imbunatatim in continuare. Acest lucru a fost exacerbat masiv, desigur, cu pandemia, cand am simtit ca am reusit sa ne descurcam cum sa o facem si apoi, dintr-o data, o situatie iti spune „sigur, dar ai putea face asta fara un birou si un studio si acasa?”. Iar raspunsul a fost „poate”. Nu bine, dar poate.
Cu siguranta ai reusit, avand in vedere obstacolele. in calitate de fan al Last Week Tonightce credeti ca ar fi surprins fanii sa afle despre realizarea emisiunii Last Week Tonight din spatele scenei?
OLIVER: Cred ca, in ceea ce priveste pandemia ca nu stiu in ce masura a fost surprinzator pentru oameni, acel vid alb a fost in casa mea. Deci copiii mei erau in fata usii. Linia dintre munca si viata de familie era de aproximativ cinci centimetri. Am simtit ca a face o emisiune de unul singur acasa, se pare ca seamana foarte mult cu a nu avea deloc o emisiune TV. Nu stiu cat de haotic credeau oamenii ca este, dar a fost foarte, foarte haotic. Trebuia sa ma opresc pentru ca latra un caine sau pentru ca copiii mei dadeau buzna inauntru, vrand sa stie de ce iPad-ul se oprise in timpul unui episod de Paw Patrol. Asta a fost dificil.
Nu vreau sa stiu in ce masura oamenii stiu despre procesul nostru. Lucram la acele povesti lungi pe care le facem, povestile noastre principale. Am inceput sa le facem pe acelea… Asta se intoarce la intrebarea ta despre ce ne-am gandit cand am inceput. Am inceput sa le facem o data pe saptamana. Intram, ne gandim despre ce ar trebui sa vorbim? Bine, hai sa vorbim despre pedeapsa cu moartea. Apoi, pana la sfarsitul saptamanii, trebuia sa facem o emisiune pe tema asta.
Foarte repede a devenit clar ca nu era sustenabil. Ne apucam imediat sa scriem, apoi, doua zile mai tarziu, veneau cercetari care spalau bazele pe care au fost scrise acele glume. Apoi, dintr-o data, vineri, te trezesti din nou cu o pagina alba si trebuie sa incepi sa vorbesti duminica. Asa ca a fost clar ca trebuia sa ne reconfiguram complet modul in care ne facem spectacolul. Acum, aceste povesti principale dureaza aproximativ sase saptamani. Asa ca lucram la sase deodata.
Asadar, sase povesti la un moment dat, in diferite stadii de dezvoltare. De la a fi pe cale sa fie filmate, la a fi cu adevarat pe cale sa fie gandite. intoarcem in mod constant povesti, ceea ce vine cu propriile provocari, dar ne permite sa avem mult mai mult timp pentru a perfectiona povestile si a le face bine.
Am fost foarte curioasa sa aflu la cate povesti lucrati in spatele scenei.
OLIVER: Da, intotdeauna sase.
Dar sunt atat de curios, in primele cateva sezoane nimeni nu te cunoaste cu adevarat. Poti sa scapi, de exemplu, trimitand e-mailuri oamenilor pentru a le cere comentarii.
OLIVER: Da.
Ei nu au nicio idee despre ce urmaresti. Dar acum, cand vine un e-mail de la Last Week Tonightmajoritatea oamenilor stiu ca vin dupa noi.
OLIVER: Corect.
Cum s-a schimbat situatia in spatele scenei atunci cand vrei sa contactezi pe cineva pentru a face un comentariu, stiind ca acesta va fi probabil in defensiva dupa ce primeste acel e-mail.
OLIVER: Este o intrebare excelenta. S-a schimbat. Totusi, intr-un sens, a devenit de fapt putin mai usor, deoarece oamenii se vor implica imediat. Pentru ca sunt poate ingrijorati. Probabil ca nu vom suna familia Sackler si vom spune: „Vrem doar sa facem un reportaj despre donatiile voastre catre muzee si despre ce grup de oameni draguti pareti a fi”. Ei, ca familie, s-au angajat intr-un mod foarte ostil, nu-i asa? Asa se angajeaza in general.
Companiile se pot comporta, de asemenea, intr-un mod destul de ostil. Cred ca, de-a lungul anilor, am devenit mult mai buni in a vedea dincolo de fanfaronada si a sti unde ar fi potentialele probleme reale in povestea noastra. Asa ca puteti folosi acest lucru ca pe un avantaj net, pentru ca puteti consolida, puteti sa le devansati criticile prin includerea lor in emisiune si va puteti asigura ca, daca veti fi dat in judecata, veti castiga procesul. Voi spune un alt lucru pe care l-am invatat in ceea ce priveste, asa cum ati spus, trecerea de la o emisiune de care nu auzise nimeni, deoarece nu exista si foarte putini oameni o urmareau, am devenit mai atenti la ceea ce le cerem oamenilor sa faca.
La inceput, cred ca am facut o piesa in… Cred ca a fost prima noastra emisiune despre etichetarea alimentelor si am venit cu ideea de a pune un autocolant, nu-mi amintesc ce era, dar era vorba de un autocolant mai cinstit, pe care sa mergeti la supermarketuri, sa il imprimati si sa il puneti pe lucruri. S-ar putea sa nu mai fac asta acum, deoarece cred ca ceea ce a devenit clar a fost, in jurul articolului privind neutralitatea retelei, ca a devenit clar ca oamenii vor face ceva ce noi le-am cerut sa faca. in general, nu le cerem oamenilor sa faca ceva ce nu ne-ar conveni sa faca. Trebuie sa fim pregatiti, nu-i asa? Daca vom vinde, cum am facut anul acesta, o gramada de ursuleti de plus pentru a-l opri pe Lukasenko, ar fi bine ca acei ursuleti sa fie rosii, pentru ca vor fi vanduti.
in trecut, ar fi avut consecinte mai mici daca le-am fi spus oamenilor: „Da, trimiteti un e-mail acestei persoane”. Pentru ca ei primesc intre cinci si zero e-mailuri. Acum as fi mult, mult mai atent. Asa ca, atunci cand am facut un reportaj despre apelurile robotizate si am spus ca aici sunt numerele de telefon de la birourile persoanelor implicate in luarea acestor decizii cu privire la apelurile robotizate, stiam ca acele telefoane vor fi distruse in 12 ore. Cred ca suntem mult mai precauti in ceea ce priveste anticiparea consecintelor lucrurilor pe care le cerem oamenilor sa le faca, daca are sens.
Absolut. Evident, oamenilor le place cand ii ai pe Adam Driver, George Clooney, celebritatile. Cand faci o gluma despre Adam Driver la inceputul sezonului, stii deja care va fi rezultatul, pentru ca el va fi in serial?
OLIVER: Nu, a fost o gluma punctuala. A fost una dintre ultimele emisiuni pe care le-am avut de fapt in studio inainte ca pandemia sa se declanseze. Mi-a placut pentru ca a fost o gluma foarte amuzanta. Publicului a parut sa ii placa putin si sa se simta si el foarte incomod. si a fost sinteza perfecta a celor doua reactii. Asa ca am facut-o din nou si din nou si din nou si am simtit ca este un format de gluma foarte amuzant. Apoi am fost pe punctul de a ne opri, pentru ca am simtit ca, daca nu cumva gluma asta se indreapta undeva spre punctul tau de vedere, probabil ca ar trebui sa se termine.
Atunci l-am contactat pe Adam Drive si i-am spus: „Hei, nu stiu daca stii ca facem aceasta gluma, daca vrei sa vii la sfarsitul anului, voi continua si vom aranja totul. Daca nu, ne vom opri.” Pentru ca nu am vrut sa ajungem in acea situatie, exact asa cum spui tu, in care construiesti un castig si nu poti ateriza. Asa ca, odata ce am stiut ca va veni la sfarsitul anului, in acel moment, si asta dupa cinci glume, ne-am dat seama ca vom continua la sfarsitul anului. Dar poti accelera cu incredere stiind ca rasplata va fi frumoasa.
imi imaginez ca acum exista o multime de oameni importanti care chiar se uita la emisiunea voastra, va iubesc emisiunea, iubesc ceea ce faceti si vor sa participe. Deci, s-a schimbat in ultimul an sau doi, in care primesti, nu stiu, niste nume uriase care te suna si iti spun: „Nu m-ar deranja sa fiu tinta unei glume si as vrea sa fiu inclus?”?
OLIVER: Nu ma suna oamenii. Am dat ocazional peste oameni. Nu prea am fost nicaieri. Sa zicem Emmy, este singurul loc in care am fost in ultimii doi ani. Am intalnit cativa oameni acolo care mi-au spus: „As fi foarte fericit sa fac ceva in emisiunea ta”. si trebuie sa le spun: „Ai grija, e adevarat?”. Pentru ca te vom suna sa faci ceva. Asa ca acesta ar fi momentul sa spuneti foarte confortabil: „Nu, nu este real, sunt doar politicos”. Voi spuneti: „Bineinteles. Atunci nu va vom mai deranja”.
Dar da, pentru acei oameni care au spus: „Oh, da, mi-ar placea sa fac ceva”, noi pastram foarte mult aceste nume in carti si credem ca vom gasi ceva pentru voi. Asta ar fi foarte… si tot ce stiti este ca exista anumite povesti cu care oamenii chiar au o legatura personala. Asa ca, in mod ciudat, cu George Clooney a fost o poveste despre continutul sponsorizat la stirile locale si despre modul in care acesta distrugea legitimitatea stirilor locale, taietura cu taietura. Tatal lui George Clooney a fost jurnalist local. stiam asta, bineinteles ca povestea asta este extrem de personala pentru el. De aceea a facut asta, de aceea ne-am gandit ca ar putea fi mai interesat.
in mod similar, anul acesta am facut ceva despre PFAS, iar Danny DeVito a facut o sceneta foarte amuzanta la final. Ne-am gandit ca ar putea sa faca acest lucru deoarece a fost foarte implicat in incercarea de a promova legislatia pentru a reglementa aceste substante chimice. Nu a fost complet nebunesc pentru noi faptul ca a spus da, asa cum ar fi fost daca ar fi fost vorba despre altceva.
Cred ca modul in care echilibrezi comedia cu ceea ce vorbesti si cu un element de celebritate, totul se imbina pentru a strapunge zgomotul.
OLIVER: Ca si frumusetea cu George Clooney, in afara de fata lui, de vocea lui si de faptul ca iti poti imagina doar mirosul lui prin intermediul camerei, a fost ca, mai ales in povestile foarte complicate, avand capacitatea de a avea brusc un strop de farmec acolo care are un beneficiu atat de monumental pentru noi. Daca incerci sa atragi atentia oamenilor cu un reportaj despre imprumuturi de zi cu zi, care este foarte important, dar foarte complicat, Doamne, Doamne, ajuta sa poti spune ca uite-l pe Clooney si ca este suparat pe mine. Oricum, asa cum spuneam. Este o adevarata inghititura de apa in desert.
Ce idei au fost omorate de avocatii HBO? Sau au fost mai multe? Cum este in spatele scenei?
OLIVER: Nu au omorat nimic. Avem un du-te-vino destul de viguros cu ei cu fiecare poveste pe care o facem. Cred si sper ca am construit un pic de incredere de-a lungul anilor si ca ne-am facut temele. Cand se spune, dar ati luat legatura cu Amazon? Da, bineinteles ca da. Iata care este schimbul de replici, iata care este impotrivirea lor, iata cum vom incerca sa includem asta in scenariu.
Deci cred ca exista o incredere mai buna de lucru de ambele parti, acceptand in acelasi timp ca este o relatie construita pe un anumit grad de tensiune. Pentru ca, in mod normal, cred ca ar prefera sa nu fim dati in judecata. Nu ma deranjeaza acest lucru, doar ca accept ca trebuie sa castigam orice proces. Ei cred ca datoria lor nu este sa ne dea in judecata, iar eu cred ca datoria lor este ca atunci cand suntem dati in judecata sa castigam. Ceea ce reprezinta o distinctie cu o mica diferenta.
Sunteti mai mandru de John Oliver Koala Chlamydia Ward sau de John Oliver Memorial Sewer Plant?
OLIVER: Eu sunt imens mandru de amandoua. in primul rand, sectia koala este o gluma neasteptat de perfecta din partea lui Russell Crow. Nu credeam ca va fi atat de bun la astfel de glume. si a fost o gluma perfecta, pentru ca este o excelenta „du-te dracului” si, de fapt, trimite o gramada de bani catre o cauza foarte valoroasa. Dar, mai important decat orice, este incredibil de amuzanta. Nu exista nimic care sa nu-mi placa la asta. stii ce-mi place la amandoua este ca avem controlul asupra majoritatii glumelor noastre, nu? Pe ambele nu le puteam controla. Aceasta este ideea de gluma a lui Russell Crow si a executat-o perfect.
Cu Danbury Connecticut spui ca ar fi foarte… ca si cum ar fi spus initial: „Oh, ii vom da numele tau”. Ideea lor, incredibil de amuzanta. Sa-i spui canalizare memoriala e si mai amuzant. si apoi ai un fel de incredere in ei, spunand: „Nu stricati asta”. Daca continui sa te lupti cu noi in mod amuzant aici, putem trimite o gramada de bani la bancile de alimente si organizatii de caritate din zona ta, putem face asta impreuna. Faptul ca s-au descurcat atat de bine in fiecare etapa nu inseamna doar ca gluma este amuzanta, ci si ca nu s-a prabusit in situatii foarte volatile, daca are sens. Asa ca am amintiri atat de placute despre ambele glume.
Mi se dau lucrurile de incheiere, asa ca ma voi opri si voi spune ca va apreciez foarte mult munca.
OLIVER: Multumesc foarte mult pentru asta, a fost foarte distractiv.
Ultima saptamana in seara asta cu John Oliver revine cu noi episoade in aceasta seara.
Noul poster al lui „Sonic 2” dezvaluie o urmarire pe o panta inzapezita
Sonic si Tails se intrec pentru aurul olimpic in cel mai nou poster.