Interviu cu Gugu Mbatha-Raw, David Oyelowo si Ben Hardy din The Girl Before
Adaptata dupa romanul best-seller al lui JP Delaney, seria limitata HBO Max The Girl Before o urmareste pe Jane (Gugu Mbatha-Raw) in timp ce se muta in ceea ce pare a fi casa visurilor ei, de inalta tehnologie si de natura minimalista, proiectata de un arhitect care are un set foarte clar de reguli pe care ocupantii trebuie sa le respecte, fara exceptii. Dar, pe masura ce Jane afla despre Emma (Jessica Plummer), care nu numai ca a locuit in casa cu trei ani inainte de sosirea ei, dar cu care seamana in mod straniu, incepe sa se intrebe care sunt adevaratele motive ale lui Edward (David Oyelowo) pentru casa si pentru ea.
in timpul acestui interviu acordat Collider, co-stelele Oyelowo, Mbatha-Raw, Plummer si Ben Hardy (care il interpreteaza pe Simon, partenerul Emmei atunci cand se muta in casa) au vorbit despre motivul pentru care au fost interesati sa exploreze aceasta poveste, despre cum s-au simtit in legatura cu personajele lor, despre explorarea diferitelor relatii si despre experienta de a lucra in casa. Mbatha-Raw a vorbit, de asemenea, despre cat de multe informatii ii sunt aduse la cunostinta ca parte a MCU, iar Oyelowo a vorbit despre cand ar putea regiza din nou.
Collider: Sunt atat de multe de jucat in cadrul acestui proiect, cu calatoria individuala a fiecarui personaj, cu relatiile dintre personaje, cu traumele personale si doar deslusirea tuturor acestor elemente misterioase ale povestii. Ce te-a atras cel mai mult, ca actor? Ce v-a interesat cel mai mult sa explorati?
GUGU MBATHA-RAW: Pentru mine, personal, mi-a placut faptul ca au existat doua personaje principale feminine. Pentru mine, a fost fascinanta ideea ca Emma si Jane se intorceau si se intorceau in timp, iar ambele roluri erau la fel de complexe si nuantate. Iar pentru Jane, de explorat pentru mine, am fost foarte interesata cand (regizoarea) Lisa BrГјhlmann a mentionat ca a vrut sa exploreze ideea de control. Asta se impleteste in tot spectacolul si in fiecare personaj. Pentru Jane, este vorba despre retinerea vietii sale emotionale si despre controlul durerii sale. Sunt o persoana destul de exuberanta uneori, asa ca, pentru a putea sa ma conectez la aceasta provocare a lui Jane, care este foarte stapana pe sine si care a avut o trauma grea in viata ei, si cum proceseaza asta prin aceasta calatorie cu casa si relatia ei cu Edward, am crezut ca sunt multe de mestecat, din punct de vedere emotional si psihologic si vizual, cu estetica minunata a casei si a spectacolului in sine.
DAVID OYELOWO: Pentru mine, a fost doar un personaj, asa cum nu mi s-a mai permis, intr-adevar. Este cineva care a prezentat provocarea de a face din el o persoana prin care sa intelegi de ce aceste femei sunt atrase de el, dar sa intelegi si de ce a fost nevoie de trei ani pentru ca un alt chirias sa apara, dupa chiriasul initial? in mod clar, era ceva indoielnic in legatura cu el si cu casa, iar acesta este un ac dificil de infilat. De asemenea, m-a atras foarte mult ideea de a juca doua relatii separate in doua cronologii separate, aratand in acelasi timp acel lucru pe care cred ca il avem cu totii. Duci oamenii la acelasi restaurant pentru ca iti place foarte mult acel restaurant sau poate ca folosesti aceleasi replici de agatat. Cand le vezi juxtapuse una fata de cealalta, este super infiorator, dar a fost ceva fascinant sa vezi asta prin intermediul acestui personaj. Sa lucrez cu Gugu, care este o persoana pe care o iubesc profund, ca prieten si ca artist, a fost atractiv pentru mine. si apoi, scenariile au fost atat de bune. Citesc o multime de scenarii, iar acesta a fost cu usurinta unul dintre cele mai bune scenarii pe care le-am citit de foarte, foarte mult timp.
Jessica si Ben, cum v-ati implicat in acest proiect? Ati trecut printr-un proces de auditie pentru aceste roluri? Cat de multe v-au spus si pe ce v-ati bazat?
BEN HARDY: Am dat o auditie si cred ca au fost doua episoade de citit. Am facut o cautare pe Wikipedia, pentru ca nu aveam timp sa citesc cartea, dar am vrut sa aflu cat mai multe despre Simon. Asa ca am dat o auditie si, din fericire, am primit rolul. A fost ceva ce am fost foarte norocoasa sa obtin. Am fost foarte recunoscatoare ca am facut parte din el si ca am primit rolul. Este un thriller genial. M-am gandit ca, de indata ce am citit romanul si dupa aceea si citind scenariile. A fost pur si simplu un spectacol grozav din care sa fac parte.
JESSICA PLUMMER: in cazul meu, agentul meu mi-a spus ca Gugu o va juca pe Jane si ca se cauta pe cineva care sa semene cu ea. imi amintesc ca am luat o poza cu ea de pe Google, am pus-o langa fata mea si m-am gandit: „Ma descurc. Am asta in geanta”. stii, de fapt nu semanam chiar atat de mult. Am facut recent o sedinta foto impreuna, cu fetele noastre una langa alta, fara parul cret, si nu semanam chiar atat de mult. Dar cand eram in personaj, au fost atat de multe momente in care o prindeam pe platou si spuneam: „Doamne, ma simt foarte ciudat, pentru ca sunt eu. Ma privesc chiar acum”. Chiar si de ziua de nastere a lui Gugu, oamenii imi spuneau la multi ani. Atat de mult semanam. Asa ca am dat proba peste Zoom. Eram la al treilea blocaj, pe atunci, in Marea Britanie. A fost o auditie tipica pentru Zoom. Tot ceea ce ar fi putut sa mearga prost, a mers prost – conexiunea, soneria de la usa, copilul meu cazand de pe trambulina si tipand. Totul a mers prost. Dar imi amintesc ca am primit un telefon de la agentul meu si era tarziu. Era ora noua, pentru ca era ora de lucru in America. M-a sunat si am tipat, la propriu, toata casa mea sa se trezeasca. Eram atat de emotionata. Abia cand am inceput filmarile ne-am intalnit cu totii fata in fata, pentru ca lectura a fost pe Zoom.
Gugu si David, cum vi s-a parut experienta de a va avea unul pe celalalt acolo, ca parteneri de scena? Este o dinamica atat de ciudata, pentru ca este atat de emotionanta, dar, de asemenea, ei nu pot exprima aceasta emotie unul cu celalalt. Au existat momente in care ati simtit ca trebuie sa va bazati pe cealalta persoana?
MBATHA-RAW: Pentru mine, faptul ca am lucrat cu David a fost un adevarat dar. Venind, asa cum eram, dupa pandemie, toate repetitiile si lecturile noastre au fost peste Zoom. si apoi, ajungi pe platou si te intalnesti cu oamenii in costume, cu o masca pe cap. stiind ca am avut o stenograma cu David, cu un personaj atat de complex din punct de vedere emotional, si cu tot ce se intampla in lume si cu toate tensiunile si tensiunile de la inceputul unei munci intense, m-a facut sa respir si sa stiu ca am avut o incredere puternica si un partener de scena uimitor de dinamic. Am stiut ca vom putea sa ne jucam cu adevarat ping-pong-ul scenelor. Faptul ca am mai lucrat impreuna inainte, mai ales in circumstantele pandemiei, a fost enorm pentru mine, cu un rol ca acesta.
OYELOWO: Nu as putea fi mai mult decat de acord. Am avut scene care, ca sa fiu perfect sincer, au fost mai intime decat scenele pe care le-am facut in alte proiecte la care am luat parte. Asta necesita, de asemenea, o cantitate imensa de incredere, pentru a le putea face intr-un mod in care sa te simti in siguranta. Cu totii am fost in circumstante cu filmarea care nu sunt ideale. Aceasta este o parte a activitatii noastre care primeste mult mai multa atentie, dar o mare parte din ea este construita pe incredere. Mai ales daca joci o relatie care nu este doar despre a fi indragostit, ci si despre disfunctionalitati, iti doresti cu adevarat un nivel mai ridicat de incredere, pentru ca atunci poti sa o fortezi. Puteam vorbi despre lucruri intre duble si cand eram departe de platou. Am avut o multime de conversatii la telefon. il cunosc pe Gugu, ca persoana. Am facut cateva proiecte impreuna in trecut, asa ca am o idee despre pragul ei, care este foarte ridicat pentru a impinge limitele, ceea ce a fost cu adevarat minunat pentru mine.
Ben, dupa cum decurg toate acestea, ce ai simtit in legatura cu personajul tau? Cum te-ai straduit sa-ti dai seama de straturile lui pe care ai vrut sa le interpretezi?
HARDY: imi place sa ma uit la intreaga sa dimensiune. Am vrut sa ma gandesc, cum poate cineva sa inceapa aici si sa ajunga aici? si este vorba de o multime de povestiri din trecut, pentru a vedea unde se afla Simon atunci cand il intalnim pentru prima data. El este deja foarte obsedat, iar Emma este obsesia lui. A fost dificil, pentru ca am vrut sa joc pe cineva cu care sa ma pot intelege si sa gasesc o logica in actiunile sale. Pentru mine, a fost vorba de a intelege ce s-a intamplat in acei trei ani, dupa moartea Emmei si apoi de urmarirea lui Jane. Pentru un actor, a fost o experienta atat de plina de satisfactii. I-am trasat intreaga viata si am lucrat la toate. Am vorbit si cu un terapeut, doar pentru a-i explica intreaga situatie din poveste si pentru a-i spune: „Cu ce crezi ca sufera tipul asta?”. Cand spui suferinta, asta e o discutie de terapie psihodinamica, dar mi s-a parut foarte interesant. Nu cred neaparat ca este un psihopat, personal, dar este greu pentru ca privesc totul prin aceasta lentila blazata, pentru ca vreau sa fiu de acord cu el. Cateva luni mai tarziu, cand am vazut totul consecutiv, episod dupa episod, mi-am spus: „Oh, chiar a gresit acolo. Nu asta ar fi trebuit sa se intample”. Dar, la momentul respectiv, trebuia sa am in cap logica pentru ceea ce facea Simon. in acel moment, cele doua optiuni, in ceea ce o priveste pe Emma, erau fie sa o las sa plece cu acest alt barbat, iar durerea pe care o voi simti din cauza propriilor mele experiente din trecut va fi atat de insuportabila incat, in esenta, va fi sfarsitul vietii mele, fie pot sa inchei aceasta situatie aici, pentru ca pentru mine ar fi mai bine sa fie moarta decat in viata. Acum, par a fi un psihopat, dar acesta este psihicul pe care trebuie sa-l explorezi si sa gasesti un fel de logica in el, chiar daca pare mai degraba ilogic din aceeasi perspectiva.
Jessica, cum a fost pentru tine sa explorezi aceste doua relatii, cu Simon si Edward? Le-ai vazut pe amandoua ca fiind toxice? Simtiti ca ar fi trebuit sa fie singura, sa incerce sa se descurce singura?
PLUMMER: Mi-as dori cu disperare ca Emma sa ia o pauza din lumea intalnirilor, chiar imi doresc. Relatia ei cu Simon si alegerea de a o incheia a fost mai mult decat dorinta de a nu mai fi intr-o relatie cu Simon. Pentru ea, Simon reprezenta si ii amintea atat de mult de celelalte lucruri care i se intamplasera din cauza legaturilor pe care el le are cu acele lucruri. Oricat de mult ar fi incercat sa mearga mai departe cu el in 1 Folgate Street si sa incerce sa il ierte, ea avea nevoie sa rupa totul si sa o ia de la capat. Dar apoi, exista acest tip, care este sigur si direct, stie ce vrea si i-a oferit aceasta casa de siguranta. Este imediat atrasa de Edward si de felul in care o face sa se simta. Cu siguranta simt ca ar fi putut sa-l lase putin mai mult de cateva zile, dar asta e doar Emma. Simt ca probabil are obiceiul de a face asta cu relatiile, una dupa alta, iese cu unul si intra cu altul. Forta motrice in toate aceste decizii a fost doar dorinta de a se vindeca si de a nu se confrunta cu trauma, ci doar de a scapa de ea.
Am auzit despre cum o locatie si un decor pot fi un alt personaj intr-o poveste, dar o mare parte din aceasta poveste se concentreaza in jurul si in aceasta casa si este un personaj important in serial. Cum a fost sa fii acolo? Cum v-ati simtit atunci cand ati lucrat in ea?
MBATHA-RAW: Cand am intrat pe platou pentru prima data, chiar mi-a taiat respiratia, la fel ca in serial. il vizualizasem si exista atat de mult mister in jurul strazii Folgate Street, asa ca a fi in acel spatiu a fost foarte puternic si te afecteaza cu adevarat, ca actor. Una dintre scenele mele preferate pe care le am in casa, doar cu mine, este atunci cand Jane se misca si danseaza in casa, iar muzica „Housekeeper” incepe sa cante. Ideea despre cum un spatiu poate actiona asupra subconstientului tau este foarte, foarte fascinanta. Iar lucrurile amuzante, din punct de vedere tehnologic, despre casa au fost foarte misto de jucat, in ceea ce priveste Housekeeper si cat de mult isi urmareste si observa locuitorii.
OYELOWO: Casa a reprezentat intre 20 si 30% din personajul meu. Am intrat acolo si mi-am zis: „Bine, asta va face o gramada de munca grea pentru mine”. Doar in ceea ce priveste cine este el, de ce este asa cum este si efectul pe care il are asupra acestor femei, vezi acel moment pe care Gugu tocmai il descria, in care casa incepe sa o atraga si interactiunea ei cu casa. Acest lucru este foarte asemanator cu efectul pe care il are Edward. si apoi, exista momente in care casa incepe sa actioneze si aproape ca se simte ca si cum ar incerca sa te scuipe afara. Vedeti ca ar putea fi si caracterul meu. Este o expresie prea des folosita, dar, mai ales in circumstante ca aceasta, casa este un personaj si locatia este un personaj, cu siguranta.
PLUMMER: Se simtea foarte frig, pentru ca era foarte frig. A fost un decor care a fost facut si au facut o treaba incredibila. A fost uluitor sa lucrezi in el. M-am atasat atat de mult de el incat, cand m-am intors, dupa ce am terminat de filmat in casa si au daramat-o pe jumatate, am plans. Am simtit ca am pierdut unul dintre membrii distributiei mele si ca nu mai era cu noi. in mod similar, pentru personajul meu, era acest loc de siguranta si il simteam familiar. Am filmat majoritatea scenelor noastre in acea casa, asa ca m-am atasat incredibil de ea.
HARDY: Era, suta la suta, un personaj in sine si era al naibii de frig. Era, de asemenea, atat de intinsa si deschisa incat aproape ca te simteai agorafobica acolo. A fost cu adevarat foarte puternic. Intram acolo la 7 dimineata, cand rasarea soarele, si nu ieseam sa vedem lumina zilei pana la ora 19. Te simteai ca si cum ai fi fost absorbit in aceasta lume, iar acest lucru a influentat cu adevarat spectacolul si pe noi toti, si cu siguranta pe mine insumi, in portretizarea personajelor noastre.
Gugu, ai confirmat recent ca te vei intoarce pentru cel de-al doilea sezon al serialului Loki. Odata ce faci parte din clubul secret al MCU, ti se dau mai multe informatii? stiai ca te-ai putea intoarce pentru inca un sezon? ti se spune ceva despre personajul tau sau speri doar ca isi amintesc de tine atunci cand sunt gata sa trimita urmatorul scenariu?
MBATHA-RAW: stiu planul vag, dar nu ca as putea divulga ceva astazi.
Dar iti spun destule incat sa nu fii complet in intuneric, atunci?
MBATHA-RAW: Da.
David, mi-a placut foarte mult Omul de apa. Speri sa regizezi din nou in curand? in acest sens, va ganditi mereu la ce ar putea fi urmatorul proiect sau nu va grabiti sa va dati seama de asta?
OYELOWO: Da. Un pic ca si in cazul The Girl Before, sunt atrasa de lucrul la care nu pot sa nu ma gandesc. Acesta a fost cazul cand am dat peste The Water Man si cand am dat peste The Girl Before. iti dai seama cum te vei introduce in ea pentru ca ti-o doresti. E ca si cum te-ai indragosti. iti spui: „Bine, acum nu-mi pot vedea viitorul fara acest lucru sau aceasta persoana in el”. Acesta este cazul meu, cand vine vorba de regie. Urmatorul lucru nu s-a prezentat, dar il voi sti cand va aparea in calea mea, pentru ca nu voi putea sa nu ma gandesc la el. imi va solicita atentia, la fel cum a facut-o si acest film.
The Girl Before este disponibila in streaming la HBO Max.
De la „Yesterday” la „Trainspotting”: Toate filmele lui Danny Boyle clasificate
Cu filme care variaza de la „Steve Jobs” la „Slumdog Millionaire”, filmografia lui Danny Boyle este incredibil de diversa.