Cumpararea SeaWorld de catre Cedar Fair tocmai a luat o turnura interesanta
A trecut o saptamana si jumatate de cand a aparut vestea ca SeaWorld Parks & Entertainment, cu sediul in Orlando, a facut o oferta nesolicitata de cumparare a Cedar Fair din Ohio pentru 3,4 miliarde de dolari. in acest timp, nu s-au intamplat prea multe, dar acum am putea avea cateva detalii despre motivul pentru care se intampla acest lucru. Acum se raporteaza ca firma de capital privat Centerbridge a acumulat o participatie de 5% in Cedar Fair de la raportul initial.
Potrivit Bloomberg, Centerbridge si-a acumulat participatia in compania de parcuri de distractii, considerand ca, daca Cedar Fair va fi cu adevarat scoasa la vanzare, ar putea exista mai multe companii interesate sa o cumpere. Acest lucru ar putea duce la un razboi al ofertelor, ceea ce ar putea duce la cresterea pretului de vanzare pentru Cedar Fair, ceea ce ar duce la o plata si mai mare pentru cei care detin o participatie in companie.
in acest moment, se pare ca vanzarea Cedar Fair este o posibilitate foarte mare. Daca nu ar fi existat niciun interes pentru vanzare, atunci respingerea ofertei SeaWorld ar fi fost destul de simpla, dar acest lucru nu s-a intamplat. Este probabil ca in ultimele 10 zile sa fi existat conversatii si, probabil, o anumita cantitate de negocieri.
Dar cu o firma de capital privat care intervine in amestec, acest lucru poate schimba calculele. Se pare ca Centerbridge este un jucator mai important acum decat era la inceputul acestei afaceri si va avea o anumita putere de a dicta directia in care se vor indrepta lucrurile de aici incolo. in functie de opinia majoritara cu privire la vanzare, o cota de 5% ar putea fi suficienta pentru a impinge lucrurile intr-o directie sau alta. Cu toate ca vor dori cu siguranta sa obtina un randament al investitiei, ceea ce inseamna probabil ca vor dori sa se asigure ca vanzarea produce un profit suficient dupa investitia suplimentara.
in momentul in care Disney a vrut sa cumpere Fox, Comcast s-a implicat si a facut propria oferta pentru studio. Actionarii, bineinteles, au vrut sa obtina cea mai buna afacere posibila, asa ca au jucat cele doua parti una impotriva celeilalte pentru a obtine o oferta mai mare. Este de conceput ca am putea asista la o astfel de situatie in cazul de fata. S-a sugerat ca o alta companie de parcuri de distractii, cum ar fi Six Flags, ar putea fi interesata sa cumpere Cedar Fair, desi nu au existat prea multe dovezi publice ca ar fi interesata.
Daca SeaWorld sau Six Flags ar cumpara Cedar Fair, oricine ar face-o ar deveni cea mai mare companie de parcuri de distractii din tara. SeaWorld este mult mai mic in ceea ce priveste numarul de locatii pe care le are in intreaga tara, existand doar sase in prezent, desi un al saptelea, Sesame Place din San Diego, urmeaza sa se deschida luna viitoare. Dar SeaWorld are unele dintre cele mai bune cifre totale de prezenta. Six Flags are deja 15 locatii in America de Nord, fara a pune la socoteala parcurile acvatice. Cedar Fair are 11 parcuri de distractii inainte de a adauga parcurile acvatice.
in timp ce orice acord incheiat va dura cu siguranta ani de zile pentru a fi finalizat, orice fuziune mare de parcuri de distractii va schimba intreaga industrie, probabil in multe moduri care nu pot fi prezise. Aceasta saga este departe de a se fi incheiat inca.