7 momente in care Its Always Sunny in Philadelphia a devenit emotionant

7 momente in care Its Always Sunny in Philadelphia a devenit emotionant

De-a lungul celor 15 sezoane (pana acum), It’s Always Sunny In Philadelphia si-a castigat un renume ca fiind un serial despre oameni rai care nu iau nimic in serios – ceea ce este atat corect, cat si motivul pentru care oamenii il iubesc.

Acum este oficial cel mai longeviv sitcom live-action din televiziune, Sunny submineaza frecvent asteptarile legate de gen. Din cand in cand, insa, scriitorilor le place sa intoarca scenariul in fata publicului si sa submineze asteptarile emisiunii fiind complet sinceri.

Sentimentele mari ale lui Dennis – „The Gang Tends Bar”

in episodul din sezonul 12 de Ziua indragostitilor, Paddy’s Pub este mai aglomerat ca niciodata, iar Dennis (Glenn Howerton) provoaca gasca sa se implice intr-un nou plan: sa-si faca de fapt treaba. De-a lungul episodului, toata lumea incearca vag sa isi indeplineasca sarcinile, incercand in acelasi timp sa descifreze semnificatia secreta din spatele instructiunilor lui Dennis (care nu exista). in cele din urma, barul este complet golit de prostiile lor, iar haosul il face pe Dennis sa cedeze.

A existat o teorie curenta printre fanii serialului conform careia Dennis este, de fapt, un sociopat – lucru care a fost foarte mult sustinut de text. Acest episod joaca in acest sens, subminand asteptarile si aratandu-l pe Dennis vociferand emotional despre cum uraste Ziua indragostitilor pentru ca prietenii lui nu i-au oferit niciodata un cadou. El isi incheie acest discurs prin a afirma: „Bineinteles ca am sentimente – am sentimente MARI!”. in cele din urma, Mac (Rob McElhenney) vine cu un cadou pe care l-a adus pentru Dennis (un lansator de rachete, asa cum si-a dorit dintotdeauna), iar episodul se incheie nu cu o gluma, ci cu un Valentine sincer intre cei mai buni prieteni.

Copilul lui Dee – „Dee naste”

Cea mai mare parte a acestui episod este petrecuta urmarindu-i pe Mac, Charlie (Charlie Day) si Frank (Danny Devito) in timp ce ii aduna pe fostii iubiti si iubiti ai lui Dee (Kaitlin Olson) pentru a stabili tatal copilului, pe care Dee refuza sa le spuna, in timp ce Dennis are grija de Dee in spital. in cele din urma, ea naste copilul si se dezvaluie ca este de fapt o mama surogat platita pentru fosta Carmen a lui Mac si sotul ei.

La fel ca majoritatea Sunny episoade, aceste intrigi sunt jucate in intregime pentru ras, pana cand Dee iese in cele din urma din sala de nasteri. Se renunta la orice pretentie, iar muzica se amplifica in timp ce o asistenta o duce pe hol, cu copilul in brate, in timp ce baietii o privesc cu dragoste. Avand in vedere ca intreaga intriga a fost scrisa datorita sarcinii reale a lui Olson si a lui McElhenney, scena pare foarte personala si emotionanta, iar pentru a pune capac, episodul se incheie cu o fotografie a nou-nascutului lor.

Mac Comes Out – „Erou sau crima din ura?”

Una dintre primele (si singurele) schimbari permanente din serial a venit sub forma iesirii in evidenta a personajului lui McElhenney, Mac, ca homosexual in sezonul 12, dupa ce homosexualitatea sa presupusa a fost o gluma de lunga durata in serial (si o scena de coming out luata inapoi la sfarsitul sezonului 11).

Desi intriga din „Hero or Hate Crime?” (Erou sau crima din ura?) se invarte in jurul unui arbitraj pentru a determina proprietarul corect al unui bilet de loterie cu zgarieturi, aceasta sfarseste prin a fi o scuza pentru ca Mac sa iasa definitiv din dulap – pentru a revendica banii, desigur. Este un moment dulce, de sinceritate autentica, cand Mac are ocazia de a renunta la „pretentia de a fi homosexual” si decide sa nu o faca, declarand pur si simplu: „Cred ca am iesit acum”. De atunci, comedia serialului a ramas aceeasi ca intotdeauna, dar schimbarea promulgata in acest episod a fost permanenta.

Charlie si chelnerita – „Mac o loveste pe mama lui Dennis”

intr-un episod clasic Sunny complot, acest episod este o poveste generala de razbunare si exploatare pentru a scapa de o sarcina foarte elementara. Dee este suparata ca lui Charlie i s-a oferit ocazia de a-i lua locul lui Frank in timp ce acesta isi exploreaza viata amoroasa, ceea ce face ca ea sa fie nevoita sa faca „munca lui Charlie” in jurul barului. in timp ce Frank incepe sa se intalneasca cu cineva, mama lui Dee si a lui Dennis, Barbara (Anne Archer), devine geloasa si decide sa-l seduca pe Mac ca razbunare.

Urmeaza o serie de manipulari din partea lui Dee, care le expune tuturor indoielile, pana cand, in cele din urma, dragostea de lunga durata a lui Charlie, Chelnerita (Mary Elizabeth Ellis), se culca cu Frank. Oricat de ridicol ar fi acest complot, serialul se incheie cu prima sa lovitura emotionanta, cand Charlie, o victima neasteptata in toata povestea asta, aude marturisirea plina de lacrimi a Chelneritei catre Dennis, iar episodul se incheie cu un cadru strans pe fata lui devastata. in timp ce in sezoanele viitoare s-a precizat foarte clar ca Charlie o urmareste pe aceasta femeie, in primele episoade acest lucru rezoneaza foarte mult ca un moment emotionant.

Fiul lui Dennis – „Viata dubla a lui Dennis”

Finalul sezonului 12 este unul important, deoarece se dezvaluie ca in sezonul 10, „The Gang Beats Boggs”, Dennis a nascut din greseala un fiu intr-o escala in Dakota de Nord. Mama si copilul vin in Philadelphia pentru a avea o relatie cu Dennis (sau Brian Lefevre, asa cum il cunosc ei), iar el si gasca se straduiesc sa o descurajeze sa ramana cu mai multe scheme.

Dupa ce Dennis nu reuseste sa isi insceneze moartea, Mandy (mama copilului, interpretata de Christine Woods) decide sa se intoarca in Dakota de Nord. in timp ce Dennis isi imbratiseaza si isi ia ramas bun de la fiul sau, el ezita si este clar ca nu vrea sa il dea inapoi. Este un mic moment, interpretat cu brio de Howerton, care este urmat de decizia lui Dennis de a parasi definitiv Paddy’s pentru a fi alaturi de familia sa, in loc sa continue sa traiasca o viata fara sens alaturi de banda. in adevaratul Sunny moda, el revine in primul episod al sezonului urmator, dar aceasta acceptare a realitatii si explorarea emotiilor adevarate este o raritate in serial.

Tatal lui Charlie – „Banda cara un cadavru pe munte”

Sezonul 15 din Sunny este diferita de celelalte, jumatate din sezon desfasurandu-se cu gasca in Irlanda. in aceasta calatorie, Charlie descopera adevarul despre originea sa si isi intalneste tatal, Shelley Kelly (Colm Meaney), un producator de branzeturi care a avut o aventura cu mama sa cu ani in urma. Cei doi petrec timp cunoscandu-se unul pe celalalt in episoadele urmatoare, pentru ca apoi sa se afle ca acesta a murit in afara ecranului. Respectandu-i ultimele dorinte, Charlie ii inroleaza pe cei din gasca pentru a-l ajuta sa-i care trupul pe munte si sa-l arunce de pe o stanca pentru ca el sa se odihneasca in mare.

Gasca il ajuta o vreme inainte de a renunta in mod firesc si isi abandoneaza prietenul in timp ce acesta isi taraste trupul in sus pe o ploaie torentiala. Charlie nu o poate face singur si incepe sa vocifereze despre cum l-a abandonat gasca, ceea ce duce la o cadere nervoasa totala in legatura cu faptul ca tatal sau nu a fost acolo pentru el. Apare de nicaieri si este absolut sfasietor, iar emotia este atenuata nu prin comedie, ci prin camaraderie, cand gasca se intoarce pentru prietenul lor intr-un spectacol simbolic al familiei regasite, care este socant de sincer.

The Dance – „Mac isi gaseste mandria”

in finalul sezonului 13, gasca incearca sa-l convinga pe Mac sa danseze pe un car alegoric pentru saptamana mandriei, dar el nu se simte in stare, deoarece nu crede ca este cea mai buna modalitate de a se exprima. Bineinteles, gastii nu le pasa de ceea ce simte el, asa ca Frank isi petrece ziua cu el pentru a incerca sa-l convinga sa o faca. Pe parcursul episodului, Mac incearca sa isi explice identitatea atat lui Frank, cat si tatalui sau, caruia nu i-a facut inca coming out, cu ajutorul metaforei unei furtuni in mijlocul careia este blocat. Frank afirma continuu ca pur si simplu „nu intelege” si crede ca probabil nu va intelege niciodata.

Pentru a-si explica acest sentiment, el danseaza cu o femeie pe scena, in timp ce Frank, tatal sau si o camera plina de detinuti din inchisoare privesc in public. Dansul este prezentat foarte serios si este absolut frumos, in timp ce Mac si partenerul sau se deplaseaza pe scena sub o masina de ploaie, intr-o piesa interpretativa care reprezinta lupta lui Mac cu identitatea sa de catolic si homosexual. in timp ce tatal lui Mac, pleaca la jumatatea dansului, la finalul acestuia, Frank pare emotionat si declara cu lacrimi in ochi: „Oh, Doamne… am inteles!”, in timp ce episodul se incheie.

URMaTOR: 10 momente din „It’s Always Sunny In Philadelphia” care ar fi trebuit sa duca gasca la inchisoare

De la „The 400 Blows” la „Lady Bird”: 9 filme esentiale de maturizare pentru o doza mare de nostalgie

Toate aceste filme exploreaza cu maiestrie angoasa rafinata pe care o reprezinta maturizarea.

Similar Posts